نوشته شده توسط : نت نیوز


بسیاری از زبان آموزانی که مایل به شرکت در آزمون تافل هستند ابتدا با این سوال مواجه می شوند که آزمون تافل چیست؟ تقریباً همه افرادی که با زبان انگلیسی آشنا شده اند حداقل یک بار نام آزمون تافل iBT را شنیده اند. آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که برای مقاصد مهاجرت یا تحصیلات مداوم در کشورهای مختلف انگلیسی زبان استفاده می شود. این آزمون محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است. در این مقاله هر آنچه که در مورد آزمون تافل باید بدانید را توضیح می دهیم.

میلان به خوبی می درخشد

تافل Home Edition یک آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. آزمون تافل iBT به صورت آنلاین برگزار می شود و گزینه مناسبی برای کسانی است که مایل به سفر به کشورهای انگلیسی زبان هستند. این آزمون چهار مهارت شنیداری، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را ارزیابی می کند. به طور خلاصه می توان گفت که تقریبا تمامی کشورهای دنیا آزمون تافل را برای پذیرش مهاجرت یا ادامه تحصیل و اشتغال می پذیرند.


انواع آزمون های تافل چیست؟

آزمون تافل قدیمی ترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در تاریخ است. سازمان ETS (سیستم آزمون آموزشی) طراح و برگزار کننده این آزمون می باشد. این سازمان نقشی مشابه موسسه سنجش ایران دارد. تا به امروز، بیش از 35 میلیون نفر در سراسر جهان در آزمون تافل شرکت کرده اند که آن را به بزرگترین آزمون تاریخ تبدیل کرده است. اما از گذشته تاکنون تغییرات زیادی در آزمون تافل ایجاد شده است.

آزمون تافل iBT (تافل در اینترنت)

امروزه می توان گفت تنها آزمون معتبر تافل، آزمون تافل iBT یا تافل اینترنتی است. اما تمام تافل های فعلی و گذشته را نیز ببینید.

این نسخه از آزمون تافل در سال 2006 معرفی شد و مهمترین و تنها آزمون تافل که در حال حاضر برای مهاجرت و ادامه تحصیل مورد استفاده قرار می گیرد، آزمون آنلاین تافل است. همانطور که از نام آن پیداست، این آزمون بر روی کامپیوتر انجام می شود، از طریق اینترنت به ETS منتقل می شود و درجه بندی می شود.

کتاب درسی TOEFL iBT Home Edition

در سال های گذشته آزمون آنلاین تافل فقط در مراکز تافل برگزار می شد و برای شرکت در آزمون باید وارد مرکز آزمون می شدید. اما از سال 2021 و در طول همه‌گیری کرونا، نسخه خانگی تافل نیز در دسترس داوطلبان قرار گرفت و به داوطلبان کمک کرد تا با همان اعتبار اصلی تافل، از خانه خود در این آزمون شرکت کنند. علاوه بر این که این تست کاملا مشابه تست اصلی است، می توانید در منزل و با استفاده از اینترنت در این آزمون شرکت کنید. البته، یک شخص یا سرپرست کل آزمون شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که هیچ تقلبی وجود ندارد.

آزمون تافل iBT چند بخش است؟

آزمون تافل از چهار بخش تشکیل شده است. Listening، Reading، Speaking و Writing از جمله زمینه هایی است که تافل داوطلبان را در آنها ارزیابی می کند. تمامی این قطعات توسط کامپیوتر اجرا می شوند و تنها به یک سیستم کامپیوتری متصل هستند.

برنامه آزمون تافل iBT 2024

علاوه بر گزینه جدید تافل، ETS در سال 2023 زمان بخش های مختلف آزمون را کاهش داده است. برای آشنایی بیشتر با بخش های مختلف آزمون تافل و مشاهده تغییرات آن، حتما ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

سخنرانی 16 دقیقه طول خواهد کشید.

بخش شنیداری شامل 3 قسمت است و حدود 36 دقیقه طول می کشد. آزمون جی آر ای



خواندن نیز 36 دقیقه طول می کشد.

بخش مکتوب 29 دقیقه طول خواهد کشید.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: